דעתי על תנועות ומפלגות ירוקות

[נכתב במקור באוקטובר 2019 בקפה דה מרקר]

כידוע לכולם, לאחרונה אמצעי התקשורת מרבים לדבר פתאום על המשבר האקלימי כאילו שרפות ביער האמזונס הן דבר כה חדש. לי הדבר נראה כמו עוד קמפיין בינלאומי מתוכנן להפלת הנשיא טראמפ בדומה לנסיונות שהיו בעבר במשך השנים להפיל את נתניהו כגון מחאת האוהלים ועוד. אל אותם אמצעי תקשורת הצטרף גם העיתון גלובס אשר במשך שנים היה עיתון אמין ועניני ולאחרונה, פתאום, פיטר את אלי ציפורי רק בגלל כתבות לא מחמיאות על מערכת המשפט. 


אם כי לא היה כה נדיר למצוא במשך השנים ביקורות על תנועות ירוקות, כולל ביקורות על דעות פוליטיות שלהן -דבר נכון יותר לגבי אירופה ואצפון אמריקה מאשר לגבי ישראל- בכל זאת נראה שלעומת ארגונים כמו אמנסטי ואחרים המתימרים לדבר בשם זכויות אדם ושכבר מזמן צביעותם ואופיים הפוליטי הפכו לדבר ידוע, התנועות ואף המפלגות הירוקות זכו יחסית להיחשב ל"פינות החמד של הפוליטיקה" וכתנועות "א-פוליטיות" או "על-פוליטיות".


נכון למשל שכבר בתחילת שנות התשעים נחשף בתקשורת כיצד גם הירוקים בגרמניה היו בעד פעולותיו של סדאם חוסיין נגד ישראל אז במלחמת המפרץ הראשונה. למעשה, כבר באמצע שנות השמונים בעת ביקור הירוקים מגרמניה בכנסת נחשפו פניה האמיתיות של תנועה אנטישמית ואנטי ישראלית זו, עוד כשהייתה זו תנועה חדשה. סביר שלא דיברו אז בתקשורת על פנים אלו של הירוקים שבגרמניה. אומנם אין מה להתפלא על מפלגות בגרמניה באשר לעמדותיהן.....אלא שעם השנים החל להסתבר שלא מדובר רק על הירוקים בגרמניה.


הסיבה לכך שרק לאחרונה התחיל להיות דיון ציבורי רחב על פניה הטוטליטריות, האנטישמיות והאנטי ישראליות של תנועות ומפלגות ירוקות בעולם היא שאחרי הכל נושאים כמו זכויות אדם, פמיניזם וכדומה קשורים ליחסי כוחות בחברה ואילו לגבי הטבע "מי לא רוצה שימשיכו לצמוח יערות" ו"מי נהנה לראות כמויות פלסטיק נזרקות לים". הנה כי כן, רק לאחרונה מפלגת הירוקים בהולנד עברה רשמית לתמיכה בתנועת השנאה BDS. כיום כבר ידוע שמפלגות ירוקות הן עוד אמצעי של השמאל בעולם להשיג מטרות שאינן בהכרח ירוקות.


אין לשמאל שום מונופול על איכות הסביבה כשם שאין לו מונופול על הדמוקרטיה וזכויות אדם והכבוד לכל אדם באשר הוא. אילו אותה גרטה טונברי, התומכת בארגון השמאל האלים הקרוי אנטיפה, הייתה חושבת קצת יותר על השלכות השינויים האקלימיים, אזיי הייתה מברכת על קצת יותר שעות אור וחום במולדתה שבדיה בעיקר לנוכח העובדה שעל פי עדותה שלה סבלה מדכאון כבר בגיל 11. אילו היא וממשלת שבדיה ושאר ממשלות באיחוד האירופי המתכוונים לחוקק חוקים המתערבים בצריכה הפרטית, באמתלה של דאגה לאיכות הסביבה, היו באמת רוצים סביבה ירוקה יותר אזי היו מפסיקים לממן ריבוי ילדים אצל מהגרים ובפרט מאוכלוסיות אשר, באופן כללי, המודעות האקולוגית אצלם אינה גבוהה כלל.


אילו שבדיה ועוד מדינות באיחוד האירופי היו באמת דואגים בקנאות לאיכות הסביבה אזי היו מפסיקים לממן פעולות צורכות משאבי סביבה גם כן בדמות שליחת אנרכיסטים ופרובוקטורים אחרים להתעמת עם חיילי צה"ל. אילו לשמאל בישראל באמת היה איכפת מאיכות הסביבה לא היה מדפיס לפחות 200 עמודים על עתירות לפסול בבחירות את אנשי עוצמה יהודית. אילו לשמאל בישראל באמת היה איכפת מאיכות הסביבה אז היה מוחה נגד כריתת עצים על גבי עצים לצרכי חקירות סרק נגד אנשי ימין, כולל תיקי סרק נגד בנימין נתניהו.


אילו לשמאל בישראל באמת היה איכפת מאיכות הסביבה אז לא היה תומך במסתננים, כשם שאילו באמת היה איכפת לו ממחירי הדיור היה הראשון לתמוך בהתנחלויות ואילו באמת היה איכפת לו מלהט"בים לא היה מתנגד להקמת תחנת משטרה ביישובים ערביים. וכשם שאילו היה איכפת לו באמת מאלימות נגד נשים אזי בעת מקרים של רצח נשים בידי בני זוגן היה פועל ומפגין בעיקר בקרב אוכלוסיות עם שיעורים יותר גבוהים של אלימות נגד נשים.


אז כן, לעיתים אני נוסע לעבודה ושאר מקומות באוטובוס ולא ברכב פרטי אם אין סיבה טובה לאפשרות האחרונה, כמו לחץ של זמן. אז כן, אני נוהג למחזר דברי קרטון, זכוכית ועוד. אז כן, אני עושה הכל כדי להחזיק ברכב ומוצרים ברי קיימא לשנים רבות. לא כל שנה צריך לקנות סלולרי חדש.


אבל כן, אם למשל אני עושה יום הולדת עגול אז אשתמש בחד פעמיים. ואם יש כלי פלסטיק או זכוכית שהנקיון שלו דורש יותר מדי שימוש במים, סבון וכרית ספוג אז במקרה כזה אעדיף לזרוק אותו לפח. וכן, אני ממש לא רוצה שבשם איכות הסביבה, בעת טיפול רפואי, גופי יבוא במגע עם כלים או אביזרים רב פעמיים שאי אפשר להיות בטוח לגבי נקיונם. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

דתות ואקלימים : חלק 1

הגדרות אפשריות למושג המערב

לפרוץ את מחסום ה 70-80 שנה